15. desember 2011

MARMOR CUPCAKES

Den første oppskriften jeg skal legge ut er en cupcake-oppskrift som jeg prøvde for ikke så lenge siden. De smaker akkurat likt som vanlig marmorkake, så dersom du liker det, er disse verd å prøve.


Ingredienser:
100 g romtemperert margarin
2,5 dl sukker
1 ts vaniljesukker
3 egg
5 dl mel
1 ts bakepulver
1 ts sponge cake stabilizer (kan sløyfes dersom du ikke har)
1 dl melk
2-3 ss bakekakao
2-3 ss kokende varmt vann


Fremgangsmåte:
1. Forvarm ovn til 180°C
2. Miks smør, sukker og vaniljesukker til en luftig røre
3. Tilsett eggene, et om gangen og miks i ca 2 minutter mellom hvert egg
4. Sikt inn mel, bakepulver og tilsett melk og miks til en fin og jevn røre
5. Ta av 1 dl røre og tilsett kakao og vann
6. Fordel den hvite røren i former 2/3 fulle
7. Legg en ts sjokoladerøre på toppen rør forsiktig i rund med en kniv.

Små stekes i ca 12 minutter
Store stekes i ca 20 minutter

2 kommentarer:

Siri sa...

ahh, jeg elsker det :D Disse må jeg prøve!

Ann Elin sa...

Wow. De ser gode ut. Og kjenner jeg deg rett, smaker de sikkert himmelsk ;)
Klem fra tante.